שאלות חשובות

מה כלול במחיר השיט?

א- חדר לפי בחירתך, המצויד בכל עזרי הנוחות: מקלחת ושירותים פרטיים, מיזוג אויר, טלפון, כספת, מייבש שיער, ערוצי מוזיקה וטלוויזיה, מקרר / מיני בר.
ב- אירוח עב פנסיון מלא סביב השעון–הן במסעדות בישיבה עם הגשה לשולחן והן במזנוני שירות עצמי. ישנן גם ארוחות כשרות ללא עלות ברוב חברות השיט בהזמנה מראש.
ג- שימוש במתקני האנייה כמו בריכות שחייה, מיטות שיזוף, מגבות חוף, חדר כושר, ג'קוזי, ספרייה ועוד.
ד- בידור סביב השעון כגון מועדון לילה, מופעים חיים, קברט, השתתפות במגוון פעילויות וסדנאות יומיות, סרטים תחת כיפת השמיים ועוד.
ה- מועדוני ילדים עפי קבוצת גיל.
ו- נשיאת מזוודות בכל נמלי העלייה והירידה


לאלו מסמכים אנו זקוקים בעת העלייה לאנייה?

א- כרטיס הפלגה ותגיות למזוודות – לשם כך יש לוודא שמילאתם את פרטיכם האישיים באתר החברה (Online/ Web Check-In).
ב- דרכון בר תוקף שמועד תפוגתו הוא לפחות שישה חודשים מיום היציאה מהארץ.
ג- אשרות כניסה (כניסה אחת או רב-כניסות) למדינות היעד, אם יש צורך בכך. (באחריות הנוסע)
ד- ביטוח נסיעות (מומלץ).


עם מי לברר בנוגע לאשרות כניסה?

ככלל, ישראלים אינם זקוקים לאשרות לכניסה למדינה אירופאית ולרוב האשרות הנדרשות הן למדינות ארהב, קנדה, מזרח רחוק , אוסטרליה. בכל מקרה, ניתן להתעדכן באינטרנט בערוצים שונים וניתן גם לבדוק מידע בלינק הבא. http://mfa.gov.il/MFAHEB/ConsularService/CountryInfo/Pages/default.aspx ישנן מדינות אשר חברות השיט מציעות ויזה באנייה כגון: וייטנאם עם פרינסס, קובה עם קרניבל.


איך מגיעים לנמל ההפלגה?

כל חברות השיט מציעות הסעות למרבית נמלי ההפלגה ביום ההפלגה בלבד. ההסעות יוצאות מנמל התעופה וחלקן אף ממרכז העיר.
אין שירות הסעות מהמלון בו אתם משתכנים. השירות הינו בתשלום נוסף ויש להזמינו מראש.
שירות הסעות קיים גם בתום ההפלגה וניתן להזמינו באוניה.


היכן מקבלים את תגי המזוודה?

תגי המזוודה יופיעו בעמוד האחרון בקובץ המסמכים שקבלתם/ הדפסתם המצורפים לכרטיס ההפלגה. ניתן להדפיס מספר תגיות עפ הצורך. אין חובה להדפיסם במדפסת צבע.


מתי עלי להתייצב במסוף המפליגים?

לרוב יש להתייצב בטרמינל הנוסעים בנמל ההפלגה בין שלוש שעות ועד שעה וחצי לפני מועד ההפלגה. בכל מקרה, המידע המדויק מצוין בכרטיס העלייה לאנייה.
שימו לב! שערי העלייה לאנייה יסגרו כשעה לפני מועד תחילת ההפלגה. לא תותר עליית נוסעים לאחר סגירת השערים. אנא הקפידו להתייצב בזמן!


האם חובה לבצע Check-in לשייט המוזמן לפני מועד ההפלגה?

בהחלט! ההליך הינו נחוץ ומונע עיכובים מיותרים בזמן העלייה לאנייה. ניתן לבצעו מרגע אישור ההזמנה ועד שבוע לפני מועד ההפלגה.
במידת הצורך, ברשותנו הנחיות מפורטות בשפה העברית לביצוע הליך ההרשמה באתר.


מהי מדיניות הגילאים בחברות השיט?

ככלל, גיל המינימום בכל חברות השיט הינו 6 חודשים מיום תחילת ההפלגה.
בהפלגות ארוכות אשר כוללת מס' ימי ים רציפים כגון טראנס-אטלנטיות והוואי – גיל המינימום הוא שנה מיום ההפלגה. יש לבדוק זאת במדיניות החברה הפרטנית / נציג.
ילדים חייבים להפליג בלוויית מבוגר.
גיל המינימום להפלגה עצמאית משתנה בין חברות השיט ונע בין הגילאים 18-21. יש לבדוק זאת במדיניות החברה הפרטנית/נציג.


האם מותר לנשים בהריון להפליג?

נשים בהריון אינן מורשות להפליג אם ביום ההפלגה או במהלכו תכנסנה לשבוע ה 24 להריונן. כל אישה בהריון חייבת בתצהיר מהרופא המטפל שהיא ועוברה במצב בריאותי תקין וכשיר להפלגה ושהיא ועוברה אינם במצב של הריון בסיכון גבוה. כמו כן, בתצהיר חובה לציין את תאריך הלידה הצפוי.


האם יש הנחות/הטבות לציבור מסוים?

החברות נוטות להעניק הטבות/ הנחות לחברי מועדון.
בנוסף, לעיתים יש הנחות לגילאי 55 + , קבוצות, לקוחות חוזרים, סוכני נסיעות, עובדי חברות תעופה.


מהי גודלה של קבוצה הזכאית להנחה/ הטבה בחברות השיט?

בקרניבל, קיונרד ופרינסס קבוצה = מינימום 8 חדרים.
בקוסטה = מינימום 10 חדרים.


האם יש קזינו באנייה?

מרבית האניות כוללות קזינו שפותח את שעריו כאשר האנייה מפליגה מחוץ למים הטריטוריאליים של המדינה הריבונית. הכניסה לקזינו מוגבלת בגיל.


האם מותר להעלות משקאות או מזון לאנייה?

העלאת מזון או משקאות מכל סוג שהוא לאנייה, הינה אסורה בתכלית האיסור. בכל אנייה מוגש שפע רב של מזון ושתייה לכל אורך היממה, כמו גם חבילות שתייה מוזלות המוצעות להנאתכם במהלך השייט.


כיצד משלמים בעבור מוצרים ושירותים המוצעים באוניה כגון סיורי חוף, דיוטי פרי וכד'?

כל חברות השייט אימצו את השיטה לפיה אין צורך להשתמש בכסף מזומן לרכישות באנייה. בעת ביצוע הליך ה Online Check-In תתבקשו להזין את מספר כרטיס האשראי שלכם על מנת לפתוח חשבון רכישות באנייה. אם לא עשיתם כן, בעת העלייה לאנייה תתבקשו לפתוח חשבון רכישות וזאת באמצעות כרטיס האשראי או הפקדת סכום כסף במזומן. מרגע שהליך זה יושלם, ישמש כרטיס מפתח חדרכם ככרטיס מגנטי לתשלום באנייה. בתם ההפלגה בעת ביצוע ה Check-Out יוגש לכם הסכום הסופי לחיוב, אותו תוכלו לשלם באמצעות כרטיס האשראי שמסרתם או בכסף מזומן.


האם קיימת אפשרות להשתמש בטלפון הסלולארי באנייה?

כל חברות השייט אימצו את השיטה לפיה אין צורך להשתמש בכסף מזומן לרכישות באנייה. בעת ביצוע הליך ה Online Check-In תתבקשו להזין את מספר כרטיס האשראי שלכם על מנת לפתוח חשבון רכישות באנייה. אם לא עשיתם כן, בעת העלייה לאנייה תתבקשו לפתוח חשבון רכישות וזאת באמצעות כרטיס האשראי או הפקדת סכום כסף במזומן. מרגע שהליך זה יושלם, ישמש כרטיס מפתח חדרכם ככרטיס מגנטי לתשלום באנייה. בתם ההפלגה בעת ביצוע ה Check-Out יוגש לכם הסכום הסופי לחיוב, אותו תוכלו לשלם באמצעות כרטיס האשראי שמסרתם או בכסף מזומן.


האם קיימת אפשרות להשתמש בטלפון הסלולארי באנייה?

כן, שירותי טלפון סלולארי קיימים בכל האוניות. בזמן שהאנייה מפליגה בלב ים, שירותי הטלפון הסלולארי מופעלים ואתם יכולים להוציא ולקבל שיחות, לשלוח ולקבל הודעות טקסט, כמו גם לשלוח ולקבל מיילים. עלויות נדידה בינלאומיות יתווספו לחשבונכם בחברת הסלולר בה אתם מנויים. החיוב יופיע בחשבונכם הסלולארי הרגיל. אנא, בדקו את מחירי השירותים השונים בחברת הסלולר בה אתם מנויים על מנת לברר אם ישנם תעריפים מוזלים יותר ולוודא שתוכנית המנוי שלכם מאפשרת שירותי נדידה, וזאת לפני היציאה מהארץ.


האם יש שירות אינטרנט באנייה?

באנייה קיימת רשת אלחוטית - Wi-Fi הזמינה בכל האזורים הציבוריים והחדרים לטובת המחשב הנישא. כמו כן, עמדות אינטרנט במחשבים נייחים קיימות במרבית האניות. שירות זה מחויב בתשלום שתעריפו נקבע עפ החבילה המוצעת באנייה אותה תבחרו.


מה לובשים במהלך השיט?

ברוב ימי ההפלגה קוד הלבוש הוא ננוח, אך יהיו ערב אחד או שניים (תלוי באורך ההפלגה) בהם תינתן לכם ההזדמנות להציג את מיטב מחלצותיכם. לאלו מכם שיעדיפו ללבוש לבוש ננוח יותר בערבים אלו – ישנה מסעדה בשירות העצמי – בה אווירה משוחררת יותר - תהיה פתוחה בכל ערב.

קוד לבוש ננוח: לגברים – מכנסי ספורט, מכנסי חאקי, ג'ינס (ללא קרעים), מכנסיים קצרים/ארוכים, חולצת ספורט עם צווארון. לנשים: שמלה נינוחה, חצאית או מכנסיים קצרים נינוחים וחולצה, שמלת קיץ וג'ינס (ללא קרעים).
חל איסור ללבוש את הפריטים הבאים בזמן ארוחת הערב (הבלתי פורמאלית) בעבור נשים וגברים יחדיו: מכנסיים קצרים, מכנסי ריצה, מכנסי כדור-סל, נעלי חוף, חליפת רחצה, ג'ינס עם קרעים, גופיות לגברים וכובעי כדור-סל.

קוד לבוש אלגנטי לארוחת ערב: גברים - מכנס ערב, חולצת ערב. אנו גם ממליצים על ז'אקט ספורטיבי. אם תחפצו להתהדר בחליפה ועניבה או טוקסידו, אתם בהחלט מוזמנים לעשות כן. נשים – שמלת ערב, חליפת ערב, חצאיות וחולצות אלגנטיות. אם תרצי להראות להשוויץ בשמלת נשף מהודרת, גם זה יתקבל בברכה.

הפלגות מיוחדות:

הפלגות לקנדה, ניו אינגלנד ואלסקה: אנו ממליצים על מיזעים, ז'אקט קל-משקל ומעילי גשם. מומלץ מאוד ביגוד ננוח שנתן להשילו בקלות. אם אתם יוצאים לטיול קרחונים, הביאו עמכם מיזע עב-צמר, יחד עם מעיל גשם ומטריה בשל תכיפות ועוצמת הרוח והגשמים באזורים אלו.

הפלגות לדרום אמריקה ואירופה: נעליים נוחות ומעיל גשם קל לכל מקרה. הביאו מיזע, אם אתם יוצאים לטיול קרחונים, הביאו עמכם מיזע עב-צמר, יחד עם מעיל גשם ומטריה בשל תכיפות ועוצמת הרוח והגשמים באזורים אלו.

חשוב לציין: יש להתלבש בצנעה, כאשר מבקרים בוותיקן או במקומות קדושים אחרים (רגליים וכתפיים מכוסים).


מהי מדיניות דמי התשר באנייה והאם היא חובה?

תשלום דמי תשר באנייה הינו חובה. ( למעט בחברת סיבורן בה התשר כלול במחיר)
מטעמי נוחות, דמי התשר מוספים אוטומטית לחשבונך באנייה והתשלום עבורם יהיה במועד סיום ההפלגה.
הסכום הכולל נע בין 11.5-13.5 דולרים למפליג בוגר ללילה המחולקים באופן יחסי לצוות שירות החדרים, חדר האוכל, צוות המטבח, בידור, שירות הלקוחות ועוד. צוות הקזינו והספא לא נכלל בחלוקת דמי השירות הניתנים מראש.
בחלק מחברות השיט מונהגת מדיניות הנחה לילדים. כך למשל בקרניבל – לא משלמים טיפים עד גיל שנתיים, בחברת קוסטה עד גיל 4 ובחברת P&O עד גיל 12.


האם יש חדרים המותאמים לנכים המשתמשים בכיסא גלגלים?

בכל האניות יש מספר מוגבל של חדרים המותאמים לציבור הנכים. על נוסע העושה שימוש בכיסא גלגלים, בין אם ידני ובין אם חשמלי, מוטלת החובה להצהיר על כך כבר בעת ביצוע ההזמנה, על מנת שימצא לו החדר המתאים לכך. כמו כן, יש למלא טופס מתאים המצהיר על מידותיו של הכיסא, גודלו וכד'.


האם מותרת הכנסת חיות לאנייה?

הכנסת חיות מכל סוג שהוא הינה אסורה בתכלית האיסור, למעט כלבי נחייה שעליהם יש להצהיר כבר בעת ביצוע ההזמנה.


האם חברים או קרובי משפחה שאינם מפליגים יכולים לבקר אותי האנייה?

הכניסה לאנייה היא רק למחזיקי כרטיס עלייה, ולא תותר עליית מבקרים לאנייה.


האם האוכל המוצע באוניה כשר?

האוכל המוגש במהלך השיט אינו כשר. אולם, למעט בחברת קוסטה, כל חברות השיט מציעות ארוחות כשרות בהזמנה מראש. הארוחות הן גלאט כשר, ארוזות מראש, אשר מחממים ומגישים באריזתם המקורית. היות והארוחות הכשרות ארוזות מראש, לא נוכל להבטיח את רמת המליחות והתיבול של הארוחות. יש להגיש בקשה כשבועיים לפני מועד ההפלגה לארוחות כשרות. בחברת קיונרד ופי&או תקבלו מראש תפריטים מהם ניתן לבחור מה תרצו לאכול בארוחות הצהריים והערב.
לאלו מכם שלא שומרים קלה כחמורה יש מגוון של דגים, פירות וירקות, דגנים, ביצים, פסטות ועוד.


האם יש באוניה שירותי מכבסה וגיהוץ?

כן. בכל האוניות יש שירותי כביסה וגיהוץ בתשלום. בחלק מהאוניות תמצאו חדרי כביסה וגיהוץ גם בשירות עצמי.


מה לגבי חשמל באוניה?

מתח החשמל באוניה הינו 110 ו-220 וולט. השקעים מותאמים לתקעים הישראלים – שני פינים . באוניות קיונרד ופי אנד או יש צורך במתאם לשקע בריטי – 3 פינים. ברוב האוניות ניתן לרכוש מתאמים.


האם מותר לעשן באוניה?

העישון מותר רק באזורים ציבוריים אשר יועדו לטובת ציבור מעשני הסיגריות, סיגרים מקטרות וכד'. העישון אסור בחדרים כולל במרפסות הפרטיות.


האם יש הגבלת מטען באוניה?

לא תותר העברת מטענים באוניה אלא לשימוש אישי. מומלץ להביא לא יותר מ- 2 מזוודות לנוסע + תיק יד.


מה קורה אם פספסתי את מועד העלייה לאנייה?

במידה והגעתם באיחור לנמל היציאה, ונמנעת מכם ההפלגה – בחלק המקרים הנכם יכולים להגיע לנמל העגינה הבא, ומשם לעלות לאנייה ולהמשיך בהפלגה. יש לצלצל למספר החירום המופיע על כרטיסי ההפלגה ולהתעדכן.


האם ניתן לרדת מהאנייה לפני סיום ההפלגה?

לרוב הדבר מתאפשר, אך יש לקבל על כך אישור מראש מחברת השייט והמחיר לא ישתנה בשל כך. על-כן, יש ליידע את נציג המכירות, בעת הזמנת השייט על כך שהנכם מעוניינים לרדת מהאנייה לפני סיום השייט. שימו לב: אם תרצו לסיים את השייט בנמל שהוא אינו נמל הורדת נוסעים, ייתכן ותאלצו לשאת את מזוודותיכם עמכם אל מחוץ לאנייה.


למה להזמין במד קרוזס?
  • מד קרוזס נציגת המכירות הרישמית בישראל של 6 חברות השיט, הזמנה ישירה מהספק שמייצג את חברת השיט
  • המחירים המשתלמים ביותר, בתוספת שירות מקצועי ויעיל הופך את החופשה למשתלמת ומושלמת
  • מומחים בשיט ויוכלו לספק לכם מידע בעל ערך משמעותי בכל הפלגה ויעד
  • מגוון עצום של יעדים בכל העולם, בחמש יבשות לחוויות שלא תשכחו לעולם
  • לקוחות חוזרים בוחרים במד קרוזס שוב ושוב לאחר ההפלגה הראשונה
  • אתם תבחרו את הסגנון המועדף עליכם ואנחנו נתפור לכם את חופשת השיט המושלמת על האוניה המתאימה לכם
  • המגוון הגדול ביותר של אוניות והפלגות, האטרקציות יגרמו לכם לרצות להישאר על הסיפון, והנופים ישכנעו אתכם לצאת לטייל
צור קשר
*3323 | 03-9272727
medcruises@medcruises.co.il