חשוב לדעת לפני ההפלגה

עצות לפני הפלגה

וודאו שוב כי כל המסמכים הנדרשים ברשותכם:

בדקו שאיות השמות המופיעים בכרטיס העלייה לאוניה זהה לאיות המופיע בדרכונכם. בדקו שהדרכון בתוקף לפחות כשישה חודשים ממועד החזרה. בדקו שבמידה ויש צורך בכך, ברשותכם אשרות כניסה לכל היעדים אליהם תגיעו במהלך ההפלגה. לעיתים יש צורך באשרה המאפשרת יותר מכניסה אחת. מכיוון שהדרכונים נמסרים ביום ההפלגה ומוחזרים רק בסיומה, אנו ממליצים לשאת צילומים של הדרכון ושל אשרות הכניסה. בנוסף, אנו ממליצים על ביטוח נסיעות/רפואי אשר יהיה המותאם גם להפלגות באוניה.


מה מומלץ לארוז להפלגה?

ברוב ימי ההפלגה קוד הלבוש הוא ננוח, אך יהיו ערב אחד, שניים או שלושה ערבים פורמאליים* בהם תינתן לכם ההזדמנות להציג את מיטב מחלצותיכם וקוד הלבוש יהיה אלגנטי. לאלו מכם שיעדיפו ללבוש לבוש ננוח יותר גם בערבים אלו – ישנה מסעדה בשירות העצמי – בה אווירה משוחררת יותר - תהיה פתוחה בכל ערב.

קוד לבוש ננוח:

לגברים – מכנסי ספורט, מכנסי חאקי, ג'ינס (ללא קרעים), מכנסיים קצרים/ארוכים, חולצת ספורט עם צווארון. לנשים- שמלה נינוחה, חצאית או מכנסיים קצרים נינוחים וחולצה, שמלת קיץ וג'ינס (ללא קרעים). חל איסור ללבוש את הפריטים הבאים בזמן ארוחת הערב (הבלתי פורמאלית) בעבור נשים וגברים יחדיו: מכנסיים קצרים, מכנסי ריצה, מכנסי כדור-סל, נעלי חוף, חליפת רחצה, ג'ינס עם קרעים, גופיות לגברים וכובעי כדור-סל.

קוד לבוש אלגנטי לארוחת ערב פורמאלית:

לגברים - מכנס ערב, חולצת ערב. אנו גם ממליצים על ז'אקט ספורטיבי. אם תחפצו להתהדר בחליפה ועניבה או טוקסידו, אתם בהחלט מוזמנים לעשות כן. לנשים – שמלת ערב, חליפת ערב, חצאיות וחולצות אלגנטיות. אם תרצי להראות "להשוויץ" בשמלת נשף מהודרת, גם זה יתקבל בברכה. חל איסור ללבוש את הפריטים הבאים בזמן ארוחת הערב הפורמאלית בעבור נשים וגברים יחדיו: מכנסיים קצרים, מכנסי ריצה, מכנסי כדור-סל, חולצת טריקו, נעלי חוף, חליפת רחצה, ג'ינס עם קרעים, גופיות לגברים, אביזרי ספורט וכובעי כדור-סל.

עצות לבוש להפלגות מיוחדות:

הפלגות לקנדה, ניו אינגלנד ואלסקה: אנו ממליצים על מיזעים, ז'אקט קל-משקל ומעילי גשם. מומלץ מאוד ביגוד ננוח שנתן להשילו בקלות. אם אתם יוצאים לטיול קרחונים, הביאו עמכם מיזע עב-צמר, יחד עם מעיל גשם ומטריה בשל תכיפות ועוצמת הרוח והגשמים באזורים אלו.

הפלגות לדרום אמריקה ואירופה: נעליים נוחות ומעיל גשם קל לכל מקרה. הביאו מיזע, אם אתם יוצאים לטיול קרחונים, הביאו עמכם מיזע עב-צמר, יחד עם מעיל גשם ומטריה בשל תכיפות ועוצמת הרוח והגשמים באזורים אלו.

חשוב לציין: יש להתלבש בצנעה, כאשר מבקרים בוותיקן או במקומות קדושים אחרים (רגליים וכתפיים מכוסים).

בנוסף, אנו ממליצים לכם להצטייד במשהו ארוך גם בחודשי הקיץ בשל המזגנים באוניה.


הושבה בארוחות / בקשות אוכל מיוחדות / חבילות שתייה:

ארוחות כשרות – יש להזמין עד שבועיים לפני הפלגה:

למעט בחברת קוסטה, כל חברות השיט מציעות אוכל כשר. הארוחות הכשרות אותן מספקים על הספינות הם גלאט כשר, ארוזות מראש, אשר מחממים ומגישים באריזה המקורית. היות והארוחות הכשרות ארוזות מראש, לא נוכל להבטיח את המלח ואת רמת התיבול של הארוחות. הארוחות הכשרות מוצעות בנוסף לשפע הקיים, והעובדה כי הזמנתם אוכל כשר אינה מחייבת אתכם. לאלו מכם שלא שומרים "קלה כחמורה" יש מגוון של דגים, פירות ירקות, ביצים, דגנים, פסטות ועוד.

בקשות אוכל מיוחדות – יש להזמין עד שבועיים לפני הפלגה:

מנות ללא גלוטן, דל לקטוז, לחולי סכרת.

ארוחות צמחוניות אין צורך להזמין מראש.

סידור שולחן:

סידור השולחנות בחברות השיט נע בין שולחן זוגי ועד שולחן ל-12 סועדים. חלק מחברות השיט מאפשרות בעת תהליך ההזמנה בחירת שולחן רצויה, אולם בסופו של דבר ההושבה נעשית עפ"י שיקולי החברה. במידה ותרצו לשבת בארוחת הערב עם נוסעים מחדר אחר (גם אם הזמנתם יחד), עליכם לבקש קישור בין ההזמנות/ הושבת משותפת

שתייה:

בחלק מחברות השיט השתייה המוגשת בחדר האוכל המרכזי היא קנקן מים. בחלקן מוגשים רק מים מינרלים בתשלום. בסיפון השירות העצמי מציעים לרוב גם מיץ ממותק. כל משקה המוגש לכם בחדר האוכל, בסיפון הבריכה, בקזינו, בברים או בכל מקום ציבורי אחר כרוך בתשלום נוסף.

שימו לב: באוניות מציעים חבילות שתייה מוזלות כגון: חבילות מים מינרלים/ אלכוהול / קפה/ שתייה לילדים/ מוגזת/ קומבינציות ואפילו הכול כלול. אנו ממליצים לכם להתעדכן בכך.


סיורי חוף / טיולים בנמלי העגינה:

הטיולים היבשתיים בנמלי העגינה מאורגנים ע"י חברות חיצוניות מקומיות. בכל נמל בו תעגנו יש מגוון רחב של טיולים מוצעים במחירים שונים, באורכים שונים ובדרגות קושי שונות. כל אלה מצוינים ובמפורט במסלול הטיול באתרים הרשמיים של החברות.

הזמנת הטיולים בנמלי העגינה אינה חובה! תמיד קיימת האפשרות לטייל באופן עצמאי.

ניתן תמיד לרכוש את הסיורים באונייה, אולם אנו ממליצים להזמין מראש את הסיורים ובכך להבטיח את מקומכם, במיוחד כאשר מדובר בסיורים מבוקשים וייחודיים המוגבלים בכמות, כגון כאלה שכוללים לינה, טיסות וכד'.

שימו לב: ההזמנה נעשית באופן עצמאי, דרך אתר האינטרנט של חברות השייט השונות , תוך כניסה להזמנה שלכם על-ידי הקלקת מס' ההזמנה ופרטיכם האישיים. התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי. יש מקרים בהם החיוב מתבצע מיידית וישנם מקרים שהחיוב נעשה בחשבון האוניה (שם גם להזכירכם תוכלו לשלם במזומן) את ההזמנה לטיול ניתן לבטל עד למועד התאריך המצוין, עפ"י תנאי הביטול המופיעים בהזמנה.


הסעות ביום השיט לנמל ההפלגה וחזרה בסיום השיט:

ההסעות מאורגנות ע"י חברות חיצוניות מקומיות, כרוכות בתוספת תשלום, והן מוצעות רק ביום ההפלגה ובסיומה. ההסעות מוצעות מנמלי התעופה או ממרכז העיר (כגון תחנת ויקטוריה בלונדון, תחנת טרמיני ברומא, מרכז מילאנו). אין איסוף/פיזור נוסעים מ/ל בתי מלון. (אלא אם כן המלונות נרכשו דרך חברת השיט)

הסעות ביום העלייה לאוניה יש צורך להזמין מראש. הסעות ליום סיום השיט ניתן להזמין מראש, אך ניתן גם להזמין במהלך ההפלגה, במידה ולא תרצו להתחייב מראש.

באולם קבלת הנוסעים, לאחר איסוף המזוודות, ימתינו לכם נציגים מטעם החברות השונות.

במידה ולא הזמנתם מראש הסעות לאוניה, אנו ממליצים בכל זאת לגשת לנציגי חברת ההפלגה ולבדוק זמינות.

בנוסף, חברות השיט מציעות שירות הסעה פרטי.


ביצוע רכישות באוניה:

בהגיעכם לאוניה, לאחר סיום ההרשמה, תקבלו כרטיס מגנטי אישי להפלגה.

הכרטיס משמש לכניסה לחדר שלכם, זיהוי בזמן עלייה וירידה מהאנייה ולתשלום לכל הרכישות שלכם באוניה, מעין "כרטיס אשראי".

במהלך ההפלגה לא ניתן יהיה לשלם במזומן או בכרטיס אשראי בעבור כל פריט שייקנה או שירות שיינתן. החיוב יתווסף לחשבונכם עם הצגת כרטיס ההפלגה. בלילה האחרון לפני סיום השייט ישלחו את החשבון לחדרכם, ולאחר שכרטיס האשראי יחויב תקבלו העתק.

במידה ואינכם מאשרים את התשלום או במידה והינכם מעוניינים לשלם במזומן יהיה עליכם לגשת לדלפק הקבלה. לידיעתכם, קיימים מסכי שירות באוניה בהם ניתן יהיה לבדוק בין היתר את מצב חשבונכם.


תקשורת באוניה:

טלפון:

בכל החדרים באונייה יש טלפון בחיוג ישיר. אומנם אנו לא ממליצים להתקשר מהאונייה לארץ מאחר ועלות השיחה מאוד יקרה. (העלויות מתעדכנות מעת לעת ויופיעו במידע שבחדרכם). אם אתם לקוחים עמכם טלפון סלולארי , אנו ממליצים שתעדכנו את הספק בארץ על נמלי העגינה בכדי לרכוש חבילות חו"ל מוזלות. בנוסף, תמיד ניתן להתקשר מטלפון ציבורי בנמלי העגינה.

אינטרנט:

באנייה קיימת רשת אלחוטית - Wi-Fi הזמינה בכל האזורים הציבוריים והחדרים לטובת המחשב הנישא. כמו כן, עמדות אינטרנט במחשבים נייחים קיימות במרבית האניות. שירות זה מחויב בתשלום. אנו ממליצים שתתעדכנו בחבילות האינטרנט המוצעות. שימו לב: הכניסה לשירות מתבצע באמצעות שם משתמש וסיסמא שתקבלו באוניה. לכן בעת סיום השימוש במחשב- אל תשכחו להתנתק!


מפליגים בעלי מוגבלויות פיזיות ורפואיות:

חברות השיט עושות כל מאמץ בכדי להתאים עצמן לנוסעים בעלי מוגבלות רפואית ולאפשר להם ליהנות מחוויית השיט. על אף זאת, במידה ואתם בעלי בעיות רפואיות כלשהן אנו ממליצים להתייעץ עם רופא טרם ההפלגה ולוודא כשירותכם.

נכים בכסא גלגלים זמני/קבוע:

באחריות הלקוח להודיע לנו על השימוש בכיסא גלגלים / חשמלי ו/או כל צרכים מיוחדים בעת ההזמנה בכדי שנוכל להיערך בהתאם הן מבחינת בחירת חדר מתאים והן מבחינת הגשת הטפסים הנדרשים. למתקשים בהליכה וזקוקים לעזרה, חברות השיט מציעות שירותי העברה מהטרמינל לאוניה ובחזרה באמצעות כסא גלגלים לבעלי מוגבלויות פיזיות, אך יש לדאוג לעדכן את חברת השייט מראש בבקשה זו.

בנוסף, אנו ממליצים שתבחרו חדר קרוב ככל הניתן למעליות. לאלו מכם הזקוקים לכסא גלגלים קבוע ונייד, באחריותכם להביאו עמכם. אנו ממליצים על כיסא גלגלים מתקפל. בנוסף, אם בכוונתכם להשתמש בכיסא גלגלים במהלך השייט, באוניה ומחוצה לה, מומלץ לכם להסתייע במלווה מסייע, זאת מכיוון שאין שירותי ליווי הניתנים ע"י החברה.

מידע חיוני נוסף לציבור בעלי מוגבלות פיזית:

עלייה וירידה מהאנייה יכולה להיות מאתגרת בעבור נוסעים עם תנועתיות מוגבלת. רבים מנמלי העגינה הראשיים מאפשרים גישה קלה לאנייה לבעלי כיסאות גלגלים וקולנועיות. למרות האמור, בשל תנאים שונים (כגון תלילות המעברים, מזג אויר, העדר מתקנים בחוף, גאות ומצב הים) נוסעים העושים שימוש בכיסא גלגלים ידרשו להשתמש במדרגות או להימנע מלרדת לחוף.

בחלק מהנמלים תידרש האנייה לעגון מחוץ למעגן. במקרה זה, הנוסעים מועברים לחוף באמצעות סירות קטנות. נוסעים הנעים באמצעות כיסא גלגלים או קולנועיות לא יורדו או מן ואל הסירות, אם משקלם עולה על המשקל המותר ( בד"כ 22 ק"ג). רבים מהנמלים העושים שימוש בסירות לשם ירידה לחוף, אינם נגישים לבעלי כיסאות גלגלים, כך שבכל מקרה ירידתם לחוף לא תתאפשר. שוב העדר ציוד מתאים בנמל, מזג אויר, תנודות הסירה ותנאי הגאות גם הם יכולים למנוע ירידה לנמל.

ההחלטה האם לאפשר לנוסע לרדת לחוף או לעלות לסירה תהיה של רב החובל ותישקל על בסיס רווחתו ובטחונו של הנוסע. החלטת רב החובל הינה סופית. בעבור נוסעים שלא יתאפשר להם לרדת לחוף או לסירות בשל הסיבות שצוינו לעיל, לא יינתן זיכוי או החזר כספי בגין אי ירידה לחוף. בעוד החברה מבינה את אכזבתכם, ביטחונם הן של הנוסעים והן של אנשי הצוות כאחד הוא בראש דאגתנו.

נשים בהריון:

נשים בהריון אינן מורשות להפליג אם ביום ההפלגה או במהלכו תכנסנה לשבוע ה 24 להריונן. כל אישה בהריון חייבת בתצהיר מהרופא המטפל שהיא ועוברה במצב בריאותי תקין וכשיר להפלגה ושהיא ועוברה אינם במצב של הריון בסיכון גבוה. כמו כן, בתצהיר חובה לציין את תאריך הלידה הצפוי.

דיאליזה:

חברות השיט לא מספקות מכשירי דיאליזה, על כן, באחריות המפליגים הזקוקים לכך להביאם עמם.

חמצן:

חברות השיט לא מספקות בלוני חמצן, על כן, באחריות המפליגים העושים שימוש בבלוני חמצן להביא עמם כמות מספקת לכל מהלך השיט. שימו לב: שירות זה נמצא באוניה למקרי חירום בלבד.

אחסון תרופות:

במידה ועליכם לאחסן את התרופות בקירור, ציינו זאת בפני החדרנ/ית בכדי שיספקו עבורכם מיכל המתאים לטובת כך. שימו לב: נא לא לאחסן תרופות במיני בר.


טיפים לנותני השירות באוניה:

תשלום דמי תשר באוניה הינו חובה. שימו לב, התשלום עבורם מתווסף אוטומטית לחשבונכם באוניה ויהיה במועד סיום ההפלגה.

הסכום הכולל מחולק באופן יחסי לצוות שירות החדרים, חדר האוכל, צוות המטבח, בידור, שירות הלקוחות ועוד, זאת בכדי למנוע אי נעימויות. דמי התשר נקבעים על פי מדיניות החברה. לבירור גובה התשלום ניתן לפנות לשירות הלקוחות שלנו לקבלת המידע בהתאם להפלגה ולספינה בה אתם מעוניינים.



למה להזמין במד קרוזס?
  • מד קרוזס נציגת המכירות הרישמית בישראל של 6 חברות השיט, הזמנה ישירה מהספק שמייצג את חברת השיט
  • המחירים המשתלמים ביותר, בתוספת שירות מקצועי ויעיל הופך את החופשה למשתלמת ומושלמת
  • מומחים בשיט ויוכלו לספק לכם מידע בעל ערך משמעותי בכל הפלגה ויעד
  • מגוון עצום של יעדים בכל העולם, בחמש יבשות לחוויות שלא תשכחו לעולם
  • לקוחות חוזרים בוחרים במד קרוזס שוב ושוב לאחר ההפלגה הראשונה
  • אתם תבחרו את הסגנון המועדף עליכם ואנחנו נתפור לכם את חופשת השיט המושלמת על האוניה המתאימה לכם
  • המגוון הגדול ביותר של אוניות והפלגות, האטרקציות יגרמו לכם לרצות להישאר על הסיפון, והנופים ישכנעו אתכם לצאת לטייל
צור קשר
*3323 | 03-9272727
medcruises@medcruises.co.il